Onze ervaring is dat elke opdracht maatwerk is. Je vindt hier geen vast stappenplan, wel een algemene beschrijving van ‘hoe het zou kunnen’. Als jouw organisatie wil werken aan een van deze vraagstukken, werken wij graag samen met jou een stappenplan uit.
Contentstrategie voor social media
Jouw content op social media kanalen is succesvol als de doelgroep jouw boodschap begrijpt en (indien nodig) op de juiste manier in actie komt. Content is effectief als doel, doelgroep, vorm en kanaal goed op elkaar zijn afgestemd. Een contentstrategie vormt hiervoor de basis. Heeft jouw organisatie er nog geen, of kun je wel wat hulp gebruiken bij het actualiseren? Wij helpen je om zelf een (nieuwe) contentstrategie te maken. Moet je dan zelf aan de slag? Jazeker! Want een contentstrategie werkt het beste als ie van jullie is en niet opgelegd door ‘een externe’. Wij onderzoeken, begeleiden en adviseren. Eerst kijken we naar de huidige stand van zaken, met een analyse van jullie social media content. Daarna voeren we gesprekken met de betrokken medewerkers van jullie social media team. We sluiten het traject af met een teamsessie waarin we in een paar stappen tot een gedragen contentstrategie komen.
Professionaliseren webcare – doe de APK!
Het beantwoorden van online klantvragen: je hebt ooit afspraken gemaakt en mensen opgeleid. Mooi! Maar passen je afspraken en online kanalen nog bij de wereld van vandaag, waarin online trends en ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen? Zijn je webcare medewerkers nog enthousiast over hun taak? Worden ze voldoende gecoacht waardoor zij zich net als de online wereld kunnen ontwikkelen? Tijd voor een APK die wij voor je uitvoeren. We onderzoeken de huidige stand van webcare in je organisatie, praten met medewerkers over hun ervaringen en behoeften en bieden naar aanleiding daarvan advies en training op maat. Indien gewenst gieten we alle opgedane inzichten in een document zodat je beschikt over een nieuw ‘webcare beleid’.
Inrichten newsroom
De laatste jaren zijn newsrooms populair bij overheden: een fysieke plek binnen je organisatie waar men de buitenwereld naar binnen brengt, aan elkaar verbindt en hier vervolgens de communicatie op afstemt. Bij een newsroom gaat het om een andere manier van werken waarbij een goede samenwerking tussen de afdelingen communicatie en dienstverlening cruciaal is. Wil jij een newsroom inrichten maar beschik je niet over de tijd of capaciteit? Of heb je al een begin gemaakt maar kun je hulp gebruiken bij de verdere uitrol? Wij hebben vaker newsrooms opgezet en er zelfs onderdeel van uitgemaakt. Met onze ervaring kunnen we je helpen en komen we snel tot merkbaar resultaat.
Omgevingsanalyses maken
De buitenwereld naar binnen halen in een overzichtelijk format: een omgevings- of media-analyse, om te delen in de organisatie. Wij maken omgevingsanalyses en helpen organisaties met het opzetten van een format en eigen werkwijze. Zelf bedreven raken in het maken van dit soort analyses? We bieden ook een training ‘omgevingsanalist worden’ aan. Wanneer je inzicht hebt in de beeldvorming, het sentiment, de reacties en behoeften van jouw doelgroep(en), kan je op basis hiervan keuzes maken en je communicatie inrichten. Onze ervaring is dat dit inzicht het fundament is voor effectieve communicatie. Niet in het wilde weg zenden, maar aansluiten op je doelgroep. Meten = weten. Wij helpen je hiermee op weg!